Mörkret smyger sig på

Jag kom till stallet sent igår då jag valde att inte rida i värsta hettan på dagen och på morgonen var jag och red en annan häst. Så när jag kom började solen gå ner. Ganska mysigt men ovant. Gick ut i hagen och de var längst bort vid Holmen. Fick för mig att jag ville rida hem så jag mötte upp Winston och ställde honom fint vid en sten och svingade mig upp(eller la över benet och gled på). Jag vill ju kunna rida i grimma i framtiden så att träna i hagen kändes lagom just idag. Det gick ganska bra. Vi kom iväg och jag kunde svänga runt med lite svårigheter. Styrde hemåt och höll tummarna på att de andra skulle stanna kvar och fortsätta äta. Tji fick jag, efter typ 50? meter kom de efter med fart och jag valde då att hoppa av för att inte W också skulle dras med och galoppa hem. Sen gick alla hem tillsammans med oss så de hade säkert saktat av om W hade valt att fortsätta skritta men det vet man ju inte.
 
 
Efter det fixade jag i ordning honom ganska fort och så red vi iväg mot E. Han var pigg men lite bråkig och ville vända hemåt. Vi ändrade tempot mycket så att han skulle ha fokus på något annat. Tog galopp utan att blinka och var allmänt lycklig. Hemåt skrittade vi mest. Innan vi hade kommit hem hade det blitt riktigt skumt ute. Annika gick med oss från huset till stallet och alldeles vid grusvägen hemma så ligger det en hög med gräs som Winston blev livrädd för och drog iväg i galopp. Alltså denna fjant! Känns att han har mycket energi vilket är skoj men vi behöver använda den på rätt sätt och inte skutta runt sådär. Väl i stallet smörjde vi hovar och åt morötter innan han fick återgå till sina vänner.
 
 
Reflexer var det inte igår man använde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0