En så välbehövlig dag

Sov.. inte så länge som jag skulle ha velat men fick ju i alla fall känna att jag hade sovmorgon. Låg i sängen och gjorde ingenting alls. Gick upp och fixade frukost(vilket typ aldrig händer) och satt vi köksbordet och tittade på Spökspecial 2.0. Jag undrar om det är i scensatt eller om det är verkligt.
 
Åkte till stallet vid 12 och åkte då förbi stora ladugården för att hämta saker. Passade på att gå in och pussa på småkalvarna. En föddes igår!! Så liten och söt!
 
I stallet mockade jag alla boxar, drog fram hö till kossorna, packade hö till hästarna, fixade mathinkar, strosade runt och kände mig allmänt lycklig! Sen tog jag in Winston och rakade honom på halsen så att han inte ska bli så svettig. Efter massa pyssel och gos fick han gå ut till de andra i hagen igen. Då gick jag in till kossorna och mockade, matade, pratade med dom och pussade på dom. En kalv är kelig så man ska stå och klia den på halsen, helst länge.
 
Sen åkte jag till Växbo och blev bjuden på tacos. En riktigt bra dag helt enkelt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0