Horsie

Det enda jag gjort denna vecka är att jobba och åkt till stallet känns det som. Idag har jag vart ledig och därför vart i stallet typ hela dagen. Har myst runt med alla hästarna, borstat alla, mockat, sopat lite i vårt nya rum, tränat lydnad med Noa och Winston ute på gården och suttit i höhögen och filosoferat. 
 
 
Gårdagens ridtur gick till E, Nya tåget. Vi red snabbt som attans och både jag och Winston var pigg. Han gjorde allt man bad om och var så snäll. När vi kom vid verkstaden så kom det några på två crossar utan lysen och en fyrhjuling. De såg oss inte eftersom de inte hade lysen så alldeles för sent börjar de bromsa och glider förbi oss i sidled. Jag är så himla glad att Winston är så snäll och orädd och att de inte kraschade rakt in i oss Och att Dansa inte var med. Jag tror inte att det är många hästar som skulle stå och kolla på maskinerna som far runt på isen bredvid sig så som Winston gjorde. Personerna tog med sig sina leksaker och sprang hem med dom. Winston blev då lite nojjig och småtravade nästan på stället och hoppade till av småsaker som en spade och en fågel.
 
Idag red vi till Tåget och så vände vi någon gång på raksträckan. Vi träffade på Linas mamma och stannade och pratade med henne i typ 15-20 minuter så jag blev kall om tårna och sen så skulle jag hinna mocka innan de andra hästarna skulle in. Winston ville gärna gå fram till henne och nosa i den öppna bilrutan haha.. Winston gjorde allting klockrent i ridningen men var lite bökigare med att dra ner huvudet idag igen. Vi tog båda galopperna och ökade och minskade farten rejält. I höger bröt han av men tog den direkt igen då jag bad honom någon meter efter. Jag krävde nog lite för mycket där. Sträckan vi galopperade var från lyktstolpen till sista huset på höger, ca 270 meter. Travade också en hel del och försökte hålla jämt tempo och tänka på hur jag gjorde med händerna. Hela ridpasset hade fokus på att jag skulle vara stabil i sits och hand och att vi skulle göra bra övergångar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0