Lättriden

Fick ett sms av Lina där det stod att allting var klart i stallet! Men trots snöväder och mörker åkte jag till stallet och red även fast Winston skulle få ha vilodag. Han får vilodag imorgon istället då jag slutar 16 och sen ska vara på möte 18. Massören var till stallet idag då Lina var där och Winston hade något litet i vänster bak(men sen sa Lina höger bak så jag är lite osäker).
 
Winston var perfekt idag! Så lättriden, känslig och pigg men inte stark eller bråkig. Jag är lite i chock hur duktig han var. När vi kom ut på E så kom det två sportiga fyrhjulingar från Raskerns och jag kände lite, shit vad gör jag nu?! Men så fort dom såg oss så tvärstannade dom och slog av dom, så snällt. Winston gick rakt fram till dom och hälsade glatt, haha knäppa häst. Efter det skulle vi ta galopp vid fågelhuset och då bråkade han och sprang mot diket, jag vet inte varför men han skärpte sig snabbt och direkt efter tog han vänstergalopp!!! Idag hade jag känslan att vi hade kunnat galoppera hur långt som helst. I en jämn och härlig fart dessutom. Men vi saktade av en meter före bron och travade över och tog sedan galopp igen. Vågar inte galoppera över bron ännu :P . Vi kan nu öka och sakta ner galoppen, Framsteg! Idag kunde vi skritta, trava och galoppera på helt långa tyglar och ändå öka och minska farten, jag är så impad av denna underbara häst!
 
Gud vad glad jag är att jag åkte till stallet och red idag.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det var höger bak och finns inga tvivel på det. Konstigt att jag ens sa vänster till dig, men det var i så fall fel.

2015-02-02 @ 22:21:39
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0