Speed 7.88 km/h

Jag och racer W var ut på tur till Renarna idag. Jag red på Hack för första gången på riktigt. Har skrittat runt hemma kring med det för längesen men aldrig ridit en ridtur. Jag tycker att det känns läskigt och lite mer okontrollerat. Min plan i framtiden är ju att kunna rida utan träns eller iaf bett så jag kände att detta är ett steg på vägen. Har funderat på detta ett tag men inte tagit mig för utan alltid ändrat mig och tatt tränset väl i stallet. Men idag var det dax, taggad av Linas tävling så kände jag mig nog lite modigare.
Vi höll igång ordentligt och fick en genomsnitt tid på 7.88 vilket nog är den snabbaste vi någonsin fått. Winston tog ingen högergalopp idag. Jag brukar ju fuska och böja honom lite när jag fattar den om han tjabblar men det är lite svårare med hack. Han var bara så underbar och duktig idag! Helt jämn och perfekt i galoppen. Ökade och saktade ner enbart med hjälp av rösten. Herregud vad lycklig jag var efter denna ridtur! 
Älskade häst!

Kommentarer
Postat av: Karin Jansson

Vilken fin häst! :)

Svar: Tack! Kul att du tycker det, jag håller med ;)
Hanna

2015-02-14 @ 21:31:40
URL: http://nouw.com/KariiinJansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0