Bra häst

 
Winston var en ridhäst med toppbetyg idag. Var så lyhörd och härlig i alla gångarter. Vi red till Nya tåget likadant som häromdagen. Vi höll igång från Kyrkan till Kyrkan förutom nedförsbackar då. Trav till Fågelhuset och sen höger galopp till Bron då vi tog trav och sen galopp til Nya tåget. Vände och skritade till innan bron, tog trav över och sen vänster galoppfattningar som strulade. Tog på 4 försöket men avbröt sedan och tog höger. Så vi travade till sista svängen och tog då höger på riktigt och stannade strax innan Tågövergången. Han pustade och stönade och jag med. Sen travade vi till Kyrkan och där hoppade jag av och gick hem.
 
Tanken idag var att vi skulle miljöträna med flaggor, plastsäckar och parasol mm men eftersom jag böev ensam så tog vi en ridtur istället. Miljöträning fick vi ändå med hjälp av tre traktorer och en snöslunga. Snöslungan var döläskig om man frågar W. Men han skötte sig väldigt bra. Jag var superlycklig efter ridturen då jag nästan inte hade ont någonstans alls. Första gången på länge som kroppen kändes inte helt paj. Wihooo!
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad kul med en LCHFande ryttare till! :)

Svar: Ja jag har vart LCHFare i många år. Häst har jag inte haft lika länge :)
Hanna

2015-01-25 @ 11:32:25
URL: http://tinatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0