Dansa alltså

 
Ridturen ikväll var... spännande! Dansa har ju fått någon superenergi som gör att benen sprudlar. Vi red längst ut på E och höll igång rätt bra. Hästarna var pigga och glada! Vi vänder hemåt och så tar vi galopp varav jag hör hur det dundrar bakom oss och Lina ropar "Hanna hjäälp"! Haha.. Dansa bockade som attans. Vi saktade av strax innan nerförsbacken och Dansa var på tårna men höll sig på marken. I backen innan nya tågövergången brallar hon lös igen, jag ser hur de skuttar framåt och Lina drar upp huvudet och det ser ut att lugna sig och sen bockar hon framåt igen. Winston var så himla duktig och gjorde det jag bad om vilket är guld värt i dessa situationer. Vi bestämmer oss för att trava resten av vägen för då sköter hon ju sig(?) eller inte.. vid fågelladan kommer vi och travar och Winston vill dra på för vi brukar ta galopp där och då kommer det igen en serie bockningar och Lina som säger "Men nej Dansa" haha typ som om hon skulle lyssna(okej nu pratar jag rätt mycket med Winston också så vi tror att våra hästar lyssnar på varje ord vi säger). Jag är himla glad att dessa fasoner kommer nu när jag känner mig mycket tryggare med och på Winston. Jag är också sjukt stolt över Lina som kämpar och kämpar med den där underbara och lite galna hästen och som idag lyckas hålla sig kvar på ryggen.
 
Winston håller på med sina fulingar att vilja stanna och vända då vi rider bortåt och detta oavsätt om vi har sällskap eller inte. Ett nedrans trams som nu ska jobbas bort om vi så ska vända bortåt sjuttioelva gånger på varje ridtur. Idag höll mitt knä på att glida lite då jag skulle sakta av från galopp till trav ute vid E. Det blev någon konstig svung så foten petade lite framåt och utåt och jag var kanske lite för avslappnad?! Det gör mig lite orolig men förhoppningsvis var det bara en engångsgrej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0