Svimmningsanfall

Igår när jag klev upp ur soffan och skulle gå och hämta en laddare till telefonen för att kunna göra yoga med hjälp av appen så blev jag riktigt dålig. Jag hade försökt andas sådär djupt och breddat ryggen för att det onda ska "läka" eller försvinna. Jag vickade även lite på huvudet eftersom det knastrar och rör lite på sig i nacken. Det känns som att en nerv eller muskel hoppar till ibland och då blir det som kolsyra upp mot huvudet och ner mot axeln. Jag reser mig och går mot sovrummet men i hallen blir jag väldigt yr och börjar må väldigt illa så jag tänker att jag måste kräkas. Så jag svänger in på toan och där inser jag att allting börjar bli grumligt och alla färger försvinner. Jag andas och andas och tar då telefonen och ringer till mamma. Berättar att det känns som att jag ska svimma, är yr, mår illa, är kallsvettig och att det känns väldigt obehagligt för jag har ju ingen kontroll alls, det var liksom som att det tog över hela min kropp. Hon hänger med i telefonen medans jag äter lite och sen när jag går en kortis med Baltazar. Sen ringer jag Lina och säger att om jag dör så vet hon att jag är det om jag inte svarar imorgon haha.. Det känns mycket bättre efter att jag har pratat med dom på telefonen och båda erbjuder sig att hämta mig men jag bestämmer mig för att lägga mig.
 
Det gick bra, det försvann helt efter ca 20 minuter då jag lagt mig på spikmattan och blundat. Men de där sekundrarna som allting snurrade och jag tänkte att någon kommer hitta mig död här imorgon var riktigt ruggiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0