Trött på E?

Min kära kära häst verkar lite lagomt less på att gå mot E, han vill gärna sväng av varenda lite väg som vi går förbi. Men när vi väl är ute på E så verkar han stortrivas som tur är eftersom det är mest dit vi rider just nu. Idag var planen hårdkörning med lydnaden. Att få snabba reaktioner och att lyhördheten och signalerna fungerar bra. Mycket tempoväxlingar och två gåner fick han till och med backa för att han blev så på i handen.
 
Känner mig sjukt nöjd med min ridning. Kände mig stark och i balans vilket är det bästa för mitt huvud, annars tycker jag gärna att jag är usel. Känslan var också lugn och stabil och lycka! Det allra bästa var att han tog två högergalopper vilket vi kämpar med just nu.
Solsken hade vi också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0