LD ritt

En dag red vi med Lina och Dansa runt gräsvägen. Det är härligt med sällskap! Jag är ju extremt rädd för alla björnar just nu. Har en björnbjällra när jag rider ensam men med Lina så pratar vi ju och ibland beordrar jag henne att sjunga haha.. Winston var riktigt tråkig och knackig första halvan av ridturen och ville stanna och vrånga sig. Men jag var relativt snabb i att fånga upp det och få fram honom innan han stannade. Han blev rädd för två stora rullar med kablar som står efter vägen och visade såklart Dansa hur man ska snedda bort från den och vara lite smått förskräckt. Det jävliga är att de inte bara står där för fint utan att de ska gräva längs HELA våran Hårgaväg HELA sommaren. Alltså vi har typ inte en endaste väg utan någon "krusidull" snart. Antingen grävare, ny tågräls, utjämning av vägen, tågräls supernära ridvägen eller björnar.
 
Jag gillar Gräsvägen nu, Winston gillar den också. Det är ett stort plus att det är en runda! Vi tog galopp med Dansa först uppför backen mot Timmerstugan. Uppe på knölen kör Dansa en slidestopp haha.. det skvätte grus. Annars känns Dansa mer stabil nu överlag, kanske att jag har fått lite förtroende för henne igen så det känns som att man vet vart man har henne. Resten av vägen var W mer på hugget och vid Fårhuset körde Lina en ökning så att vi knappt han med. Winston tyckte att det var latjolajbans och galoppade på som bara den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0