En snäll äppelman

Har ganska nyligen kommit hem från stallet. Kolsvart ute och hästarna var i sin vinterhage för första gången på väldigt länge. Var ute och ropade på dom men de ville inte komma. Jag vill inte gå rakt ut i den där hagen och hämta W och att de andra kan springa runt eller ikapp oss. Så det tog väldigt lång tid att ens få in honom från hagen. Red inte iväg förrän klockan 21. Vi red ut på E och skrittade mest men travade några sträckor. Han kändes inte helt fräsh i benen vilket kan bero på massa saker men jag hoppas att det beror på att han stått nån dag bara. Hoppade av vid tåget på vägen hem för det plingade och kom ett långt godståg och W trippade lite men skötte sig bra. Sen så märker jag att han kollar på något längre fram och då kommer det en man och går i mörkret utan reflexer och jag tänker att han är ute på någon kvällspromenad fast utan hund. Men näe han måste ha sett när vi red iväg och kom och mötte oss och hade äpplen med till W och sen gick han med oss en bit hemåt innan han svängde in till sitt hus. Hur gulligt? Jag blir ibland så fashinerad av människor.
 
 

Mörkt

Ett filmklipp publicerat av Hanna Jonsson (@hannakjonsson) Sep 23, 2015 kl. 1:39 PDT

 
Jobbet gick fort idag men det är tufft alltså det ska jag inte undanhålla. Tur att det är roligt! Just nu kämpar jag för bättre lön, jag är värd det! Kommer att lägga ner mycket hjärta och själ i dessa barn, för att dom är värda det såklart och för att jag har fått möjligheten. Ja nu är klockan tolv och jag ska börja tidigt imorgon då en är sjuk och vikarier hinner sällan komma till tidiga tider så jag bytte och får sluta lite tidigare istället. Men nu kom jag på att vi har någon typ av möte imorgon på eftermiddagen också så vi får se när jag kan få sluta. Men efter det ska jag ut och rida med Lina och Dansa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0