Galopp

Jag tycker att den absolut roligaste gångarten är galopp. Ändå kan jag inte galoppera på Ratata. De gånger jag har provat har jag typ tappat balansen. Helt. Det är som att han galopperar uppåt och runt liksom. Jag kan tänka mig att den är skoj sen men just nu känns det svårt. Han har ju gått lugnt i igångsättningen och sen blev det allt med skorna så det är först nu vi ens börjat öva på galoppen.
 
Har bara provat galopp när Lina varit med tror jag. Känns bra att ha någon med sig när man flyger av ;). Näe men jag ska nog lära mig detta också. För någon vecka sen så tyckte jag att traven var klurig.
 
Idag gick vi till paddan och Ratata var så sprallig att han höll på att krypa ur skinnet innan vi ens var framme. Han trippade och stuttade runt och var allmänt glad. Väl i paddan så körde vi våra övningar och han kan allting som vi provat klockrent nu förutom backen. Han gillar inte att bli tillsagd att backa. Men han gört för lite godis.
 
Sen fick han gå på volt i alla gångarter och jag tror att han har saknat galoppen för han bockade och sparkade och hade sig. En väldigt lycklig häst såg han ut som! 
 
Har börjat lära honom "Nudda" leken nu också. Idag fick han tex nudda en vägskylt som han inte gillar och så får han godis. Så efter det ville han gnaga lite på allt som kom i hans väg hahaha.. han lär sig fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0