Bara helt ljuvligt

När man rider "hela tiden" som andra kallar det, så blir man bortskämd. Jag glömmer ibland hur underbart det är att ha häst. Att få rida precis hur mycket jag vill. Ja bortskämd var ordet. Men ofta slår det mig och jag är verkligen superglad för att jag har möjligheten att ha häst.
 
Ridturen idag var helt perfekt. Winston kändes glad och taggad vilket är det absolut viktigaste för mig. Jag kan faktiskt ha överseende med det mesta knas han hittar på bara han känns glad. Idag hittade han inte på något knas utan var bara helt pigg och lyssnade på varenda sak jag ville. Jag låter honom röra sig rätt fritt under ansvar, om han spårar så får jag hjälpa honom lite men idag kunde vi glatt galoppera på långa tyglar och med massa kraft! Han är så himla läcker!
 

Kommentarer
Postat av: Lili

Vad mysigt det ser ut, jag måste verkligen testa att rida igen någon gång! :)

2016-02-27 @ 21:46:57
URL: http://zilverka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0