Sömnlös

Sex. Det är tiden jag ska ha kommit till och öppnat förskolan imorgon. Det är galet tidigt. Och på grund av att jag ska ha en härligt fullspäckad dag imorgon så står klockan på 04.27 för att jag ska hinna duscha innan jobbet. Just nu känns inte morgondagen superlockande men jag har ändå på känn att den kommer bli härlig!

Idag har det vart en riktigt härlig dag! Jobbet är lite struligt igen men jag övertygar mig själv om att det kommer bli bra. Riktigt bra! Jag var på ett möte med kostenheten idag och det var superintressant! Bollnäs kommun har politiskt tagit ett beslut att följa livsmedelsverkets rekommendationer vilket jag tycker är helt sinnessjukt. Måste till ett medborgarförslag för att få ändring till Svenskodlat och fullfeta livsmedel. Något att kämpa för? Någon borde kämpa för det! Idag tog jag upp andra frågor och allt löste sig till det bästa skulle jag säga! Chefen som var på besök tyckte att jag skulle passa som politiker 😇! 

I ridningen kom jag fram till en stor svaghet jag har. Lina tycker att det funkar att rida hemma på vägarna i undantagsfall då det behövs och jag tycker det är hemskt och onödigt. Idag när vi travade fram och tillbaka kom jag fram till varför. Jag rider inte tillräckligt bra för att få resultat på korta sträckor. Jag hinner knappt få någon ordning på W då och då klankar jag ner på MIG och oss gång på gång. Det blir stretigt, hattigt och oharmoniskt. Idag släppte jag alla krav och tyglar och lät W rulla på hur han ville men att han skulle lyssna på min röst i stopp och trav. Jag gav oss möjlighet att lyckas. Det kommer inte att vara jätteroligt att rida fram och tillbaka hemmavid såklart men det kommer kanske ge oss mer än tidigare iaf och vi får känna oss duktiga vilket vi gillar ☺. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0