Bron och tävling

Igår red jag Ratata med Lina som sällskap. Jag hade bestämt mig för att prova att komma över bron. Jag hade en plan på hur jag skulle bete mig och det kan gå lite hursom efter som en tanke sällan vinner över en känsla. Men i vilket fall så red jag ut mot E och Ratata var pigg men gick med en lugnare skritt. Vi kom till bron och det var en pappa med två barn där och fiskade med två spön också. Ratata stannade långt före bron och försökte vända om hemåt redan där. Men jag var stabil och kvick och stoppade tillräckligt fort så han gick till slut fram till bron och över bron. Även om han kanske inte tyckte att det var jätteskoj. Men han gjorde det och fick massor med beröm hela tiden. Duktig häst! och Duktig Hanna! Efter det vände vi och jag provade på att trava någon lite sträcka för att komma in i takten. Det känns lite vingligt men ändå bättre motför tidigare. Snart vill vi galoppa runt Sörfly!!
På bilden ovan ser man lite hur han är. Totalt cool eller myror i brallan.

 
Efter det var vi på tävling med Dansa och Lina och dom var sååå himla duktiga! Det var asvarmt, åskade och allmänt konstigt väder. Men de bara red fram hur bra som helst. Red in på banan och Dansa nojjade lite för dommaren men sen gick det så bra. De såg harmoniska ut och det tycker jag är viktigast haha.. Dansa ville lite mycket ibland kanske men hur kan det vara fel? Äsh jag är så stolt och det är så himla kul att de verkligen hittar varandra och lär sig klara av alla svårigheter i dressyren tillsammans.
Hur snygga???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0