Ratten i regnet

Det porlade ner regn igår när Lina, Dansa, Ratten och jag skulle gå till paddocken. Vi avvaktade och avvaktade men regnet ville liksom aldrig ta slut. Så till slut bestämde vi oss för att gå trots regnet. Jag gillar inte att rida i regn då jag tycker att jag tappar lite kontroll. Sen så var det första gången vi skulle rida med en annan häst. Men ja det måste ju hända någon gång haha..
 
Jag hoppade upp på gården och Lina gick med Dansa. Allting gick bra och Ratata hade full koll på allt Lina och Dansa pysslade med där bakom. Vi träffade på Bihusets automatiska gräsklippare också och Ratten spände upp sig lite men GICK framåt. När vi nästan var framme så åskade det för andra gången och vi vände då hemåt. Vid verkstaden hoppade Lina upp och det första Dansa gör är att bli rädd för en bil som plaskar bakom hennes rumpa så hon flyger fram och Ratten blir rädd för henne så han tog typ 2 galoppsprång. Sen skrittade vi lite till innan jag hoppade av och Lina travade  lite fram och tillbaka för att känna av Dansa inför tävlingen idag. Ratten blev stissig och stressade runt när Dansa sprang förbi och ifrån oss. Men jag tycker ändå att det gick bra då han blev lugnare och lugnare. Efter en stund gick vi hem för jag var genomblöt och frös så mycket. Ratten fick stå ute i ladan både före och efter ridturen eftersom Winston stod i deras box. Han fick en säck hö och var superlugn med att stå utan de andra hästarna. Impad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0