Ratata

Jag har tagit hem en till häst. Han heter Ratata och kallas Rattis. Han är ett vanligt halvblod. Har massor med energi och verkar nyfiken på det mesta. Det känns väldigt spännande och det är en stor utmaning för mig att ha hand om en så piggelin häst. Han verkar otroligt cool och lugn trots att han är väldigt framåt. Men jag gick ut och gick med honom i träns ikväll. Det känns så himla hemskt och fel att ha träns på en promenad men jag får väl lära känna honom lite innan jag avvecklar skarpare hjälpmedel.
 
Han fick gå med Lukas natten som var och inatt går han med Winston. Han har tidigare gått i en hage utan gräs så vi vänjer in honom några timmar per dag på gräs. Hitills har det gått bra med alla hästar. Lukas sparkade honom lite väl mycket i början men imorse när jag kom till stallet så stod de bara bredvid varandra och slappade. Sen åt de tillsammans. Så jag hoppas alla håller sams så att vi slipper skador. Åhhh gud jag hoppas detta blir så bra och skoj som jag tänker!!
Första promenaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0