Rädd?

Jag var precis ut med Baltazar på en kissrunda. Jag kände ett obehag. Jag är fan rädd för mänskligheten just nu. Jag hörde steg som kom från bakom ett hus och visste inte om jag skulle skynda mig hem till porten eller gömma mig i skogen? eller om jag bara skulle stå stilla och hoppas på det bästa. Jag stod kvar och när människan uppenbarade sig så var det min granne. Jag fattar inte riktigt hur det har blitt såhär. Men jag hör så himla mycket skit som händer att jag till slut blir alldeles matt. Ska man behöva vara rädd för att gå ute på kvällarna? Eller dagarna till och med? En kille blev hotad och spottad på av en helt främmande karl häromveckan mitt på dagen.
 
Jag vill inte behöva vara rädd för att vara ute själv. Men jag får nog inse att jag tråkigt nog är påverkad av det här som händer i vårat samhälle. Tidigare undvek jag Gärdet på kvällar och nätter men just nu känns det inte tryggt någonstans. Helt sinnessjukt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0