Jobb

Jag befinner mig i lite av ett dilemma. Eller jag läre bara kanske ta ett beslut och denna gång tänkte jag tänka först och sen bara leva med det. Jag trivs bra på förskolan jag är på nu. Det finns ingenting som gör att jag inte vill jobba där förutom personalbristen som är inom förskola just nu. En möjlighet har dykt upp. Men om jag får den och tar den så förlorar jag hela min "lediga" sommar då jag jobbar dygn på boende. Jag känner inte att det gör något om jag byter bort förskolan. Men sommaren känns tuff att förlora.
 
Så lite upppunktat:
 
Alternativ 1
+ Jätteroligt och härligt jobb på förskola fram till maj.
+ Härliga och bra jobbarkompisar.
- Vikariebrist och frånvaro på personal.
++ Väldigt bra varierande schema.
+++ Mycket ledigt under sommaren.
- Ingen framtid mer än mer förskola till hösten.

En annan möjlighet
+ Nytt spännande arbetsområde som jag tror skulle passa mig perfekt.
+ En bra chans att ta mig in i en annan brasch.
+ Flera tusenlappar mer i lön
+- Större utmaningar (vet inte om det är + eller - eftersom jag inte vill ha någon stress i livet :P)
? vet inte arbetskamrater
? Vet inte stämning eller energi på stället
- Kommer INTE ge mig ledig och fri sommar
+- Anställning till december först och främst.

Hur skulle du tänka?

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0