Ekonomi

Jag älskar att planera och spara pengar MEN jag måste erkänna att det är lite lättare när man sparar till något och inte bara ändå. Men nu har jag haft en riktigt slapp period lite förlänge. Så denna månad ska jag försöka vara ekonomisk i mina inköp.


I april nollställde jag mitt ena sparkonto och det är det jag nu ska ta tag i att spara på. I juni hade jag 9754 kr kvar på kontot vilket innebär att jag under maj och juni sparade nästan 5000 per månad utan att tänka på det. Målet var att inte ta mer till Allkortet kontot än vad jag satte över när jag fått lön, då hade jag hållt budgeten! Vilket jag gjorde, om jag inte hade haft det som mål skulle jag nog satt över 1000 kr till.

Mitt mål i slutet av juli är att ha 17 000 på Kortet kontot. Det kräver kloka inköp och inte mycket slöseri. Men jag tror det går.

Mitt mål i slutet av augusti är 33 333!!
Får mer lön då för lönerna går ihop lite. Tänk vilken drömsiffra att ha på ett konto. Fast tänk 333 333 det hade vart ännu bättre såklart haha..

Detta är alltså en utmaning utöver mitt normala sparande som är 2000 kr till lite olika konton. Men jag brukar ändå få över lite varje månad som jag extraspar men nu pressar jag upp det lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0