Fuskeri fuskera!

Jag har ätit godis idag igen.. Det är nog Choklad pralinerna som får igång mitt sug har jag kommit underfund med. Så nu är det slut på ätandet av sånna mitt i veckan. Möjligtvis att jag äter någon någon helg framöver men annars spars dom till julen!

Åter till godiset, det är fan inte roligt att äta godis, jag får ett sug och köper massa gott(som jag förut ÄLSKADE) men jag kan inte äta dom. Det är för sött, jag kan inte beskriva söt smaken jag får i munnen. Idag har jag ätit en blå sur flaska, en kolaflaska, en snickers(sån liten), en halv ferrari bil och en 1/4 av en Maraboue choklad bit. Förstår inte hur jag har kunnat äta typ 200 gram choklad förut. Det är såå sött..
Men det är ju en jäkla tur att det blir för sött för då äter jag ju inget mer sen. Nu ger jag mamma och pappa mitt godis som "blev över" haha typ allt!

Kommentarer
Postat av: Malin Ö

tusan då, hade hoppats att spelet var ngt man kunde få hem på datorn (: Vi fick inte lägenheten på öster. lutar åt Bäckvägen nu! (;

2010-12-05 @ 01:04:58
Postat av: Anonym

Jag tycker du är jätte duktig, alla slinker vi dit ibland :P

En fråga bara, jag följer din blogg, tycker den är intressant osv....jag ser vilken förändring din diet har gjort, din diet (eller ja LCHF) funkar verkligen, men förstörs inte kroppen på insidan av att äta så mycket fett? Förkalkas inte blodådrorna av så mycket fett? Som sagt, jag tycker du är jätte duktig så jag undrar bara hur den påverkar insidan?

2010-12-05 @ 11:20:34
Postat av: Motti

Råsocker - är ju inte raffinerat så det är kanske bättre än de vanliga och inte lika sött.

Annika Dahlqvist kanske man skulle ta och fråga om en sån sak..

Du inspirerar, Hanna <3

2010-12-05 @ 11:42:06
URL: http://mysmormor.bloggplatsen.se/
Postat av: Jannica

Jag äter godis på lördagar :) Känner mig inte tillräckligt stark för att undvika det helt ännu och går som sagt ner ändå :) Äter både chips och lite choklad på helgen och de funkar för mig :). Men det är så olika. En del är jätte känsliga medan andra inte är det. :)

2010-12-05 @ 16:47:02
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hanna,varför köper du det?? känns extremt onödigt och enbart dumt eftersom du bakar så mycker gosaker själv som är mkt bättre! sen är det ju ett faktum att lite socker leder till mer socker, ju mer man äter ju mer vill man ha och dessto sämmre mår kroppen, och dessto sämmre mår man psykiskt.



1) att råsocker skulle vara bra är ett skämt, socker innehåller absolut inte nån näring som vi behöver i form av godis och annat utan leder bara till massa sug efter andra raffinerade produkter som vitt bröd, pasta, chips mm .



2) allt handlar om vilket fett man äter, smäller man i sig milda (en ohälsosam blandning av smör och oljor mm) bli man garanterat förstör innuti på sikt, likväl om man köper massa billiga oljor som solrosolja och raps olja mm, och givetvis det kokosfett som är härdat och finns i våra vanliga mataffärer. Däremot ekologiskt kokosfett, olivolja och vanligt smör innehåller massa näring och bryter inte ner kroppen på nått sätt utan gör att den läker snarare en skadar, då främts kokosolja och olivolja.



ha en bra dag och nya tag hanna



ps det var bra att du inte åt alla de där kemikalerna och sockret



2010-12-05 @ 22:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0