Inspirerad & frustrerad

Jag har blippat runt och läst så många olika bloggar nu, vikt bloggar. Gud som folk kämpar. Jag känner när jag går strikt på LCHF att det inte är ett dugg jobbigt. Jag blir otroligt ledsen när jag läser vissa bloggar där människor har lyckats gått ner mycket i vikt men sedan börjar vandra uppåt igen. Det är min mardröm. Tänk om jag går ner mina 59 kilo och sen går upp igen. Då dör jag nog.

Det som är så tragiskt är att ju jobbigare alla andra verkar ha det(nu är ju en blogg en liten del av varje människas liv) så blir jag alltid mer peppad av de som det går mindre bra för än de som det går jättebra för. Är inte det hemskt?! Eller alltså jag blir mer tacksam att MIN diet är så jävla lätt motför det dom håller på med. Sen blir jag sjukt provoserad att inte alla inser hur bra LCHF är. Jag vet att den inte passar för alla och jag vet att man måste ha viljan för att lyckas men va faan. Vill du bli smal eller vill du vara tjock?

Detta är alltså mina tankar i mitt huvud och det kanske är elakt, korkat och provoserande att jag skriver dom men det är såhär jag känner ibland. Sen blir jag tok frustrerad på alla jävla magoperationer som folk gör hipp som happ. OCH ja folk gör magoperationer hipp som happ. Det är ingenting som jag hittar på. Självklart är det ett enklare alternativ för en männsika som inte kan kontrollera sig själv. Men vet ni vad som händer när man gör en sån operation och går ner 20, 50, 70 kilo och sen inte ändrar sitt förhållnings sätt??? Jo man går upp i vikt igen. Och mår ännu sämre. Det är vad jag tror, ingen fakta.

Jag skulle lätt göra en sån operation själv om jag trodde att den skulle hjälpa på ett vettigt sätt. Men det tror jag inte. En av tio kanske blir bra om tio år.

December är härmed en LCHF pepp månad! Som jag säger typ varje dag.. "Det finns inget alternativ för mig!".

Kommentarer
Postat av: MalinÖ

Oo aj! Den satt där den skulle..

Men nej, jag vill inte vara tjock, men jag tror inte lchf är det enda i världen som fungerar.

Tror inte det finns en mall som passar alla faktiskt.



Jag har tappat bort 6 kilo och det är ju inte pga lchf då lchf fick min mage att balla ur totalt.

Grädden och vitkålen var inte populärt..

2011-12-06 @ 08:06:11
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: MalinÖ

Och alla gör inte magoperationer hipp som happ..

Jag gillar det inte heller, men jag känner att ja inte kan sätta mig i den sitsen vissa sitter i.. Med mina 60 kg är det omöjligt att relatera till 100 kg!

2011-12-06 @ 08:08:24
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: Anonym

fast det är väl inte så enkelt som "vill du vara tjock eller smal?" Om det vore så enkelt så skulle du väl gå ner hela tiden? Du själv går ju upp något kilo ibland just för att det är ganska enkelt att falla för olika frestelser :) Missförstå mig inte, jag är sjukt imponerad över hur mycket du har gått ner! :) Riktigt bra gjort :)

2011-12-06 @ 09:55:06
Postat av: Jennie ♥

sv: tacktack! hoppas din helg var bra?

oh vad är de för tävlingsprogram?

kram

2011-12-06 @ 12:36:38
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: MalinÖ

Jag trodde du menade att ALLA ska gå på lchf.. Vissa är ju av den åsikten, oavsett människans kroppsform.

Och ja jag kanske var lite snabb att ta åt mig personligt, t Sara också hehe..

2011-12-06 @ 15:10:42
URL: http://malinspng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0