Ice ice icecreme - LCHF

Nja nu hade jag Mintchokolade i min glass men man kan ju skippa den eller ha i 86% vanlig mörk choklad. Jag är glad att det finns alternativ glass inför sommaren. Åhh jag åt detta till frukost imorse.

5 dl grädde
3 äggulor
2-3 msk Kakao
Vaniljpulver
50 gram choklad

Blanda äggulor och grädde i en bunke och häll sedan smeten i en glassmaskin i 15-20 minuter. Sen fryste jag in resterna. I fredags var vi 5 stycken som åt av den och igårkväll åt jag av den igen och även i morse så jag skulle säga att det blir minst 5 potioner.


Jag åt glassen med jordgubbar som lyx idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste man ha en glassmaskin för att göra den där glassen?

2011-05-29 @ 22:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0