Svar på kommentar

Nina om Stallet:
Din blogg har blivit som min bibel sedan jag hittade den :D Jag har kört LCHF i fyra veckor och tycker det går bra och jag känner att kroppen mår så mycket bättre. MEN jag har massor av funderingar och frågor,
hoppas att du har lust att svara?
Idag köpte jag Low carb bröd från carbzone, vad tycker du om sånt bröd är det okej att äta det eller inte?
Var köper du fiberhusk?
Läste att du äter tre gånger per dag och att man ska äta så när man går på den här dieten, läste i en annan blogg att en del klarar sig med att äta en gång per dag,blir lite förvirrad..
Ja det här var ju lite andra frågor än vad ditt inlägg handlade om, hoppas det är okej?
Nina:
Din blogg har blivit som min bibel sedan jag hittade den :D Jag har kört LCHF i fyra veckor och tycker det går bra och jag känner att kroppen mår så mycket bättre. MEN jag har massor av funderingar och frågor,
hoppas att du har lust att svara?
Idag köpte jag Low carb bröd från carbzone, vad tycker du om sånt bröd är det okej att äta det eller inte?
Var köper du fiberhusk?
Läste att du äter tre gånger per dag och att man ska äta så när man går på den här dieten, läste i en annan blogg att en del klarar sig med att äta en gång per dag,blir lite förvirrad..
Ja det här var ju lite andra frågor än vad ditt inlägg handlade om, hoppas det är okej?

Svar:
Oj, det var imponerande:). Jag har absolut lust att svara.
Ang Low carb bröd så är ju inte det mindre än 5 g på 100 gram och det är det jag går efter. Så i min värld är det inte okej. Men det är ju någonting man själv måste bestämma. Jag tror dock att när man väl börjar tänja på gränserna så är det lätt att det skiter sig. Så jag skulle aldrig chansa bort min diet och välmående för att äta ett bröd som de felaktigt marknadsför som LCHF.

Fiberhusk har jag köpt på Ica kvantum en gång och de andra förpackningarna jag har haft har jag fått.

Hur många gånger per dag man ska äta är nog en personlig fråga. Jag har inte menat att man på LCHF ska äta tre gånger per dag utan allt som står på min blogg är hur jag gör. När jag äter tre gånger per dag så håller jag igång förbränningen optimalt och det är ju det jag vill uppnå. Om jag äter färre gånger så går jag inte ner i vikt lika bra och känner mig inte lika bra i kroppen. Om någon anser att man ska äta en gång om dagen så tycker jag det helt ärligt är konstigt. Jag menar man lever ju ändå ett vanligt liv där förhoppningsvis mat ingår. Jag älskar mat och skulle aldrig medvetet enbart äta en gång per dag. Jag ser inget syfte i det.
Dina frågor var helt okej. Fråga gärna mer, jag svarar alltid.

Kommentarer
Postat av: Nina

Aj f*n ;) förstod väll att det var nått lurt med det där brödet för det var himlans gott, är ju som sagt i startgropen på LCHF-dieten och det är lätt att trilla dit på falsk marknadsföring..så tråkigt att bli lurad (jag borde givetvis kollat innehållsförteckningen).



Det här med hur många gånger per dag man äter, hittils har jag ätit två gånger per dag (frukost bestående av 2 dl fil och gräddblandning, ett stekt ägg med majonäs och en kopp kaffe med lite grädde i..och sedan lunch/middag bestående av ex. 1-2 dl räkor, en röra med grädde och majonäs och lite rödlök och dill, några skivor gurka och ½ ägg..och så tar jag ibland lite hallon som efterrätt.. efter det är jag mätt resten av dagen..

Tror du man kan byta ut ett mål till en kopp kaffe med grädde i??



Haha, ja du den där fiberhusken håller jag på bli galen på..har letat på alla möjliga affärer utan framgång..den enda affär jag inte varit på är Kvantum :) får åka dit imorgon.



Tack för dina svar dom är värdefulla..skönt att kunna fråga någon som har koll och jag lovar det kommer fler frågor :D

2012-06-05 @ 15:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0