Bollnäs Bostäder

Jag brukar alltid gilla Bollnäs Bostäder och brukar ha stor förståelse för vad de måste göra, typ höja hyror och inte skotta och ja de mesta helt enkelt.

Man idag fick jag ett papper i drren där det står att de vill kolla om det finns ett intresse och ett godkännande av att sätta in en hiss i mitt hus.

"Innan ett beslut om ombyggnad kan fatts måste en hel del utredas. I ett av förslagen vi diskuterar ingår att vinden inreds till lägenheter. Bland annat söker vi därför bygglov för att se vilka möjligheter som finns. Ett bygglov innebär dock inte byggstart, först krävs ett medgivande från en majoritet av de hyresgäster som berörs."

Det finns inget sammanhang i texten, en oinvigd som mig förstår inte mycket av de som de skrivit. Vad är det vi ska medgiva till?! Vad blir konsekvenserna? Kommer vi att få flytta? Kommer det vara bygggubbar här i ett halvår? ommer vi bli utan vatten? Det måste ju vara något problem eftersom de behöver mitt godkännande eller?

Sen har de inte heller stavat rätt och skrivigt underliga meningar "Vårt lägenhetsbestånd består till stor delen av..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0