ASUS ärendet
Min mini dator har det blitt något fel på.. Tänkte här berätta hur dåligt Asus support är. Så att alla undviker att köpa en av detta märket.
Fin är det iallafall
Det började i helgen.. Inget var då öppet på ASUS kundservice.
Måndag 16:15 ringde påväg hem från jobbet. Nej de kan inte hjälpa mig om jag inte har serienumret på datorn. Men det hade jag inte med till jobbet. Nils säger att de ska hjälpa mig göra en omformatering om jag ringer med det där serienumret. Jag behöver dock KÖPA en cd kompitabel grej om min dator inte har cdläsare.
Måndag 16:45 Ringde när jag kommit hem. Johan säger att "ja men den behöver vi ha in på "koll" det är något fel på Hårdvaran, det är INGENTING du kan formatera bort". Tänk om jag nu hade åkt och köpt en sån jävla läsare för 700 kr. Tur att jag inte gjorde det. Johan informerar om att jag kommer få ett mail där jag får göra en skadeanmälan skriftligt. Säger också att jag måste ha en annan dator för att öppna detta dokument och sen kommer jag få ett annat mail där det är olika papper jag måste skriva ut och klistra på paketet.
Måndag 22:00 får ett mail där jag får göra en anmälan att datorn inte fungerar. Inte så att de kunde förstått det på telefon?!
Tisdag får ett nytt mail där jag ska kunna skriva ut en fraktsedel så jag kan skicka in datorn på undersökning till typ Tyskland. Det funkar inte. Jag ringer UPS, de säger att ASUS gjort fel. Ringer ASUS, knappar mig fram.. Pratar med Johan igen som säger att det nog är något fel på MIN dator, att jag inte kan öppna det. Jag håller inte med. Han säger att de ska skicka ett nytt inom 24 timmar. Det kommer inom 3 och jag kan skriva ut papprena på Jobbets skrivare. Jag äger en skrivare men den har jag inte i min lägenhet. Har verkligen alla en skrivare??
Onsdag Ringer UPS för att beställa TID för upphämtningen. Hon säger att "Då kommer någon någongång mellan 13 och 17. Döhh då sa jag "Jag tänker inte sitta hemma hela min lediga dag för att vänta på att ni ska komma och hämta paketet". Det brukar inte vara ett problem för människor får jag till svar.. haha.. Nä men för mig är det de sa jag och krävde en specifik tid, Det står ju så i mina mail att man ska boka en tid. Det bästa hon kunde ordna var mellan 1 och 15.. Grattis!
Idag 14:59 kommer killen och hämtar det jävla paketet.
Vilken pärs för en liten Minidata..Väldigt omständigt företag må jag säga.. Högst 15 dagar ska det ta innan jag får tillbaka den.. vi får se hur det går
Fin är det iallafall
Det började i helgen.. Inget var då öppet på ASUS kundservice.
Måndag 16:15 ringde påväg hem från jobbet. Nej de kan inte hjälpa mig om jag inte har serienumret på datorn. Men det hade jag inte med till jobbet. Nils säger att de ska hjälpa mig göra en omformatering om jag ringer med det där serienumret. Jag behöver dock KÖPA en cd kompitabel grej om min dator inte har cdläsare.
Måndag 16:45 Ringde när jag kommit hem. Johan säger att "ja men den behöver vi ha in på "koll" det är något fel på Hårdvaran, det är INGENTING du kan formatera bort". Tänk om jag nu hade åkt och köpt en sån jävla läsare för 700 kr. Tur att jag inte gjorde det. Johan informerar om att jag kommer få ett mail där jag får göra en skadeanmälan skriftligt. Säger också att jag måste ha en annan dator för att öppna detta dokument och sen kommer jag få ett annat mail där det är olika papper jag måste skriva ut och klistra på paketet.
Måndag 22:00 får ett mail där jag får göra en anmälan att datorn inte fungerar. Inte så att de kunde förstått det på telefon?!
Tisdag får ett nytt mail där jag ska kunna skriva ut en fraktsedel så jag kan skicka in datorn på undersökning till typ Tyskland. Det funkar inte. Jag ringer UPS, de säger att ASUS gjort fel. Ringer ASUS, knappar mig fram.. Pratar med Johan igen som säger att det nog är något fel på MIN dator, att jag inte kan öppna det. Jag håller inte med. Han säger att de ska skicka ett nytt inom 24 timmar. Det kommer inom 3 och jag kan skriva ut papprena på Jobbets skrivare. Jag äger en skrivare men den har jag inte i min lägenhet. Har verkligen alla en skrivare??
Onsdag Ringer UPS för att beställa TID för upphämtningen. Hon säger att "Då kommer någon någongång mellan 13 och 17. Döhh då sa jag "Jag tänker inte sitta hemma hela min lediga dag för att vänta på att ni ska komma och hämta paketet". Det brukar inte vara ett problem för människor får jag till svar.. haha.. Nä men för mig är det de sa jag och krävde en specifik tid, Det står ju så i mina mail att man ska boka en tid. Det bästa hon kunde ordna var mellan 1 och 15.. Grattis!
Idag 14:59 kommer killen och hämtar det jävla paketet.
Vilken pärs för en liten Minidata..Väldigt omständigt företag må jag säga.. Högst 15 dagar ska det ta innan jag får tillbaka den.. vi får se hur det går
Kommentarer
Trackback