Ur mitt system..

Jag är så tacksam att jag har denna blogg och att jag får så mycket mail mm från er som har frågor eller funderingar kring LCHF.
Men nu måste vi reda upp ett och annat så att det får ett slut. Jag måste få ur detta ur systemet så jag tar det på mitt gamla vis, vräker ur mig allt!
Några av era mail blir jag riktigt irriterad på och så vill vi ju inte ha det.
Så, let´s go!
Jag är ingen allvetande inom LCHF. Jag skriver utifrån mina egna erfarenheter och svarar på frågorna utifrån en privat persons perspektiv. Jag skriver även på bloggen att jag inte motionerar, detta betyder inte att man inte ska träna eller att det funkar att gå ner i vikt för alla utan att träna. Utan det betyder att jag har valt att inte träna och att jag ändå går neråt i vikten.
Så ni som skriver och frågar mig om träning, jag kan tyvärr inte ge er några svar. Ni som kräver att jag ska kolla upp saker om träning till er säger jag bara GOOGLA.
Ni som skriver att jag säger att det är ok att fuska inom LCHF och att jag får stå för vad jag har sagt/skrivit, fine men det är ju egna mina val. Jag har förövrigt aldrig menat att det är ok att fuska inom LCHF utan jag har valt att fuska och det tillhör inte på något sätt dieten. Ni måste skilja på LCHF och mig. Jag är inte LCHF personiliserad, så sluta upp med att tro att allt jag gör är inom LCHF ramar.
De recept jag lägger ut som är LCHF märker jag med de bokstäverna. Om jag skriver att det är ok att jag fuskar så menar jag att det är ok i mitt liv just då och inte inom LCHF. Bara för att jag fuskar så behöver inte du göra det. De flesta som mailar mig angående just fusket tycker att det är skönt med en blogg som är lite osträng och att det är kul att jag verkligen kan bjuda på även den delen av mitt liv.
Vissa mailar mig och skriver att jag ger en bild av LCHF som en diet där du kan fuska när och hur mycket som helst. Jag fick ett mail häromdagen där hon skrev att hon hade ätit godis TRE gånger den veckan och inte gått ner i vikt, frågan hon hade var VARFöR?!
Det är inte denna bild jag vill ge, utan jag vill ge en rättvis bild av det liv jag lever och just nu går jag på LCHF och då blir det ibland fusk för mig. Jag är absolut inte stolt på något vis för att jag fuskar men jag ser detta som en långvarig diet därför ger jag mig tillåtelse att fuska ibland(ca 1 gång per månad!, då kan det vara ett päron eller en muffins).
Så till sist, jag får absolut inga pengar what so ever för att svara på era mail så ni kan inte kräva att jag ska svara inom en viss tids ram. Jag har en liten liten blogg med ca 100 läsare som jag älskar att dela med mig saker i, jag får inga pengar för det heller. Jag är en människa som brinner för att hjälpa andra och gör det med glädje. Men hacka inte på mig i onödan för då kan jag bli vrång, Tack!
Tänk på att detta är min blogg och det är mig Hanna som bloggen handlar om. Jag vet att det blir mycket LCHF ibland men detta är INTE en LCHF blogg där allt utgår ifrån LCHF dieten.
Jag är så tacksam att jag har denna blogg och att jag får så mycket mail från er som har frågor eller funderingar kring LCHF, jag tycker det är jätteroligt.
Men nu måste vi reda upp ett och annat så att det får bli ett slut. Jag måste få ur detta ur systemet så jag tar det på mitt gamla vis, vräker ur mig allt!

Några av era mail blir jag riktigt irriterad på och så vill vi ju inte ha det.

Så, let´s go!
Jag är ingen allvetande inom LCHF. Jag skriver utifrån mina egna erfarenheter och svarar på frågorna utifrån en privatpersons perspektiv. Jag skriver även på bloggen att jag inte motionerar, detta betyder inte att man inte ska träna eller att det funkar att gå ner i vikt för alla utan att träna. Utan det betyder att jag har valt att inte träna och att jag ändå går neråt i vikten.
Så ni som skriver och frågar mig om träning, jag kan tyvärr inte ge er några svar. Ni som kräver att jag ska kolla upp saker om träning till er säger jag bara GOOGLA.

Ni som skriver att jag säger att det är ok att fuska inom LCHF och att jag får stå för vad jag har sagt/skrivit, fine men det är ju mina egna val. Jag har förövrigt aldrig menat att det är ok att fuska inom LCHF utan jag har valt att fuska och det tillhör inte på något sätt dieten. Ni måste skilja på LCHF och mig. Jag är inte LCHF personiliserad, så sluta upp med att tro att allt jag gör är inom LCHF ramar.

De recept jag lägger ut som är LCHF märker jag med de bokstäverna.

Om jag skriver att det är ok att jag fuskar så menar jag att det är ok i mitt liv just då och inte inom LCHF. Bara för att jag fuskar så behöver inte du göra det. De flesta som mailar mig angående just fusket tycker att det är skönt med en blogg som är lite osträng och att det är kul att jag verkligen kan bjuda på även den delen av mitt liv.

Vissa mailar mig och skriver att jag ger en bild av LCHF som en diet där du kan fuska när och hur mycket som helst. Jag fick ett mail häromdagen där hon skrev att hon hade ätit godis TRE gånger den veckan och inte gått ner i vikt, frågan hon hade var VARFöR?!
Det är inte denna bild jag vill ge, utan jag vill ge en rättvis bild av det liv jag lever och just nu går jag på LCHF och då blir det ibland fusk för mig. Jag är absolut inte stolt på något vis för att jag fuskar men jag ser detta som en långvarig diet därför ger jag mig tillåtelse att fuska ibland(ca 1 gång per månad!, då kan det vara ett päron eller en muffins).

Så till sist, jag får absolut inga pengar what so ever för att svara på era mail så ni kan inte kräva att jag ska svara inom en viss tids ram. Jag har en liten liten blogg med ca 100 läsare som jag älskar att dela med mig saker i, jag får inga pengar för det heller. Jag är en människa som brinner för att hjälpa andra och gör det med glädje. Men hacka inte på mig i onödan för då kan jag bli vrång, Tack!

Tänk på att detta är min blogg och det är mig Hanna som bloggen handlar om. Jag vet att det blir mycket LCHF ibland men detta är INTE en ren LCHF blogg där allt utgår ifrån LCHF dieten.
Puss på er & ha en underbar fredag!

Kommentarer
Postat av: Emma J

Bra där Hanna! :) tack för idag de va mysigt med en pratstund bland amaryllisen :p kraam

2010-12-03 @ 16:57:40
Postat av: Sanna

hanna du är så bra!!!=) bra skrivit och grattis till ännu ett framsteg!!!=) miss you

2010-12-03 @ 18:13:25
Postat av: Linda Larsson

You go girlfriend!!! =) Raka ord... sånt gillas! Saknar dig. Kanske vi kan leka i veckan du jag och Mille? Krams

2010-12-03 @ 23:09:27
URL: http://lindaallstar.blogg.se/
Postat av: Malin Ö

tjo! du är så härlig! Rak, ärlig o säger som du tycker och tänker- inge sopa under mattan och ignorera! Gillas starkt! (: kram

2010-12-04 @ 13:42:43
URL: http://lilldjupas.blogg.se/
Postat av: Paulleila

Like the site--sorry about the problems with the guestbook though.

2011-02-03 @ 08:41:43
URL: http://paulleila.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0