Företag

Jag fick ett brev idag utan avsändare på utsidan. Enbart på grund av detta tänkte jag att det var något lurt. Jag öppnade dock brevet och i ligger ett informations papper att Alltele övertar Ephones kunder och att jag ska skicka in ett autogiro medgivande. Grejen är den att jag inte har någonting från något bolag som heter Ephone.

Det står till och med ett kundnummer så jag kände att jag ville kolla upp detta. Jag ringde deras kundservice på 0910-798000, öppettider var 8:00 - 19:00. När jag ringde 18:04 så säger dom att kundservicen stänger 18:00. Då bestämmer jag mig för att maila och fråga istället.

Jag skickar iväg
"Hejsan!
Jag heter Hanna Jonsson och jag har mottagit ett brev från er. Jag provade att ringa er kundtjänst idag. I brevet så står det att er kundservice har öppet till 19:00 men när man ringer säger ni att ni stänger 18:00. Det känns inte vidare seriöst så jag skulle aldrig köpa något av er enbart på grund av den orsaken.

Det jag undrar är vad är det för något ni tror att jag köper av er? Kundnummer är nog ************.

Jag inser att ni övertar någonting från Ephone men jag har ingenting från dom som jag betalar i nuläget. Så återkom med varför ni anser att jag ska fylla i en autogiro blankett till ert företag.

Ha en underbart härlig dag!
Med vänliga hälsningar
Hanna Jonsson"

Jag fick tillbaka
"Bäste kund!

Denna mailadress används inte längre. Vi ber dig istället att skicka ditt ärende från vår hemsida, direktlänk dit är http://alltele.se/index.php?page=kundtjanst&us=kontakta
Anledningen till detta är att vi då direkt får de uppgifter vi behöver för att snabbare kunna handlägga ditt ärende.

Mvh AllTele Kundservice"

Jag går in på länken och får efter lite klickande fram en kontakt formulär där jag måste skriva i mitt personnummer bland annat. Jag vägrar och skiter nu i det där tills imorgon då ska jag kolla om de har öppet på telefon under dagen. Annars gör jag en polisanmälan. Vilka pinsamma oseriösa jävlar!

Uppdate 3 mars 2011; Som ni ser nedan är det en person som utger sig att vara från företaget som har kontaktat mig och vi har mailat lite fram och åter och jag tar det lite kort här så ni inte tror något som inte är sant.
Så jag tror fortfarande att det är något skumt med detta företag, jag vet dock inte vad. Kompensationen han erbjuder i mailet är "ett jättebilligt mobilabonnemang eller nåt annat i vår produktflora??". Jag svarade att jag inte kommer att bli kund hos dom varken nu eller i framtiden och att bli kund är inte en kompensation i min värld, det är ren skär försäljning och pinsamt.

Uppdate 4 mars 2011; Enligt Ola så finns det en ljudfil där jag beställer ett abonnemang av Ephone. Jag kommer inte ihåg detta men det kan vara mycket möjligt att jag pratat med dom, det ringer ju försäljare konstant. Jag brukar inte tacka Ja över telefon men det är kanske undantaget som bekräftar regeln. Så i så fall beställde jag detta i juni 2010 och har inte betalat något till dom och inte fått några övriga papper på grund av att jag inte avbeställt mitt nuvarande abonnemang som jag har hos ett annat företag. Allt hos Alltele är nu borttaget och jag har inte längre någon åsikt alls om det företaget mer än att jag tycker att det är klokt att även vd:ar har kundkontakter!

Kommentarer
Postat av: sanna

skriv inte in person nr!!! ring konsumentverket o kolla om det är lurendrejeri!

2011-02-21 @ 19:57:31
Postat av: Marion

FY vad OBEHAGLIGT! :(

2011-02-22 @ 16:32:39
URL: http://noiram89.blogg.se/
Postat av: Ola Norberg, vd AllTele

Hej Hanna,

vill verkligen be om ursäkt för att du kände dig misshandlad i detta ärende. Bakgrunden är att vi vid månsdaskiftet tog över ansvaret för driften av ca 11 000 kunder i det tidigare e-phone som under en period haft stora svårigheter att hålla igång verksamheten till sina kunder. Tyvärr var inte ordningen i kundregister, framförallt i de listor som avsåg beställda men inte levererade kunder, i nån vidare ordning varför vi kände ett behov att meddela oss till samtliga och där fanns du uppenbarligen med i någon av filerna.

Att du inte kom vidare på vår WEB är något av en gåta även om du inte, fullt förståeligt, ville ange ditt personnummer, systemet ska då lägga ditt meddelande i en särskild fil och det brukar inte klicka.

Jag vill därför personligen be dig om ursäkt om du kände obehag inför detta och hoppas att du kanske kan kontakta mig direkt på min mail så kan vi kanske hitta någon kompensation, även om du nu inte är eller tänker bli kund hos AllTele.



Med vänliga hälsningar



Ola

2011-03-02 @ 20:43:56
Postat av: Ola Norberg, vd AllTele

Hej Igen Hanna,



gömde tyvärr att lämna mina kontaktuppgifter:

Ola Norberg / vd

[email protected]

mobil: 0706660050



vi hörs



Ola

2011-03-02 @ 20:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0