Våren känns nära

Min lägenhet är som ett jävla grustag, men det är det enda negativa jag kan hitta bland alla vårtecken.
Gräset intill husen börjar bli lite grönt, eller iallafall tina fram.
Solen lyser från morgon till kväll.
Tv är en låg prioritet. Borde byta gardiner!
Jag blir sugen på sallad och jordgubbar.
Vårdofterna prioriteras på ljusen runt om i lägenheten.
Ny hudcreme invigs.
Energin är näst intill på topp.
Det är plaskigt och vattenpölar stora som lastbilar.
Ljusare hår känns rätt. Balkongen badar i soltimmar.
Jag kan gå ut i kofta utan att frysa ihjäl.
Jag har gått i kjol barbent i år.
Musik är min bästa vän igen, hoffmaestro de låtarna får mig att minnas sommarnätter som varit.
Ett leende sitter som ett smäck i mitt ansikte.
& idag målade jag mina naglar ljuslila, är inte det vårigt så säg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0