Fredag

Jag fick den briljanta ideén att fixa ihop en trerättersmiddag ikväll. Jag åkte på affärn och hade ett hum om vad jag ville göra. Efterrätten var given, Chokladmousse med mint och hallon. Förrätt var lite klurigare, tycker att det i allmänhet är svårt att komma på bra förrätter. Huvudrätt tänkte jag att skulle vara något med kött, eftersom jag äter kyckling jämt och eftersom jag bjudit in morfar som är allergisk mot fisk och skaldjur. Så jag shoppade ihop en korg med grejer och guuud så gott det blev.

Efter middagen som jag fixade i Växbo åkte jag hem med resterna och bjöd över Johanna på dom. Hon uppskattade maten och älskade desserten! Helena kom och käkade lite kräftor med mig, Johan kom förbi med dom som blev över hos syrran. Ett helt fat kräftor åt vi och gud så gott även det var. Nu är jag proppmätt trots att det var fyra timmar sedan vi åt. Helena, hundarna och Johanna har just åkt hem. Imorgon ska Johanna och jag iväg på gymmet. Ska prova en ny grej. Hoppas mitt knä håller, det är inte lika ömt längre men jag haltar mig fram lite försiktigt.








"Fina" bilder på mig på Helenas blogg.. Hon var väldigt snäll och la inte ut den "finaste" bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0