En riktigt härlig dag

Jag är så otroligt lycklig lottad som lever det livet jag gör. Jag är frisk, jag besämmer själv i mitt liv och jag är otroligt tacksam. Jag tänker rätt ofta på detta för jag anser att alla människor har ett val. Man har alltid ett val om hur man lever sitt liv och inte. Jag tillåter i mitt liv att mitt liv rullar på mest. Jag gör inte så himla många nya val i mitt liv. Vilket antingen tyder på att jag är rätt nöjd eller lat.

Jag känner mig rätt nöjd. Självklart finns det massa saker jag vill göra i mitt liv men just nu trivs jag bra med så otroligt mycket och då vill jag bara ge mig tid att njuta lite. Bara vara. Det är ganska nytt för mig. Förut hade jag ofta saker jag ville göra och tankar om hur jag ville vara som jag aldrig levde upp till. Det är dumt att må dåligt i onödan.

Idag har jag haft en sån dag som är ganska typisk i mitt liv.
* Jag började dagen med en lång sovmorgon utan något som helst dåligt mående på grund av att jag sovit för länge.
* Sen en promenad med den finaste hunden, ett av de bästa besluten i hela mitt liv var att köpa honom.
* Klockan 13 var det möte på jobbet, älskar verkligen mitt nuvarande jobb.
* Vid 15 tiden besökte jag arbetsförmedlingen. Det är så himla många som är missnöjd med arbetsförmedlingen och jag tror det smittar lite så jag drar mig ofta för att gå dit även om jag personligen aldrig har haft några problem med arbetsförmedlingen. Jag gick in, vet inte vart man ska vända sig riktigt där inne så jag tänkte vända och ta detta en annan dag(jag är ju expert på att skjuta på vissa grejer). Men då kommer en av Bollnäs trevligaste ut från sitt kontor och säger "Men Heej Hanna! Vad kul att se dig.". Han var min handläggare förut men nu har jag någon ny ung förmåga som jag typ aldrig träffat. Jag följde iallafall med han trevliga in på hans kontor och tjattrade på lite och han är så otroligt trevlig alltså. Jag bad om ursäkt för att jag var lite sen men sa att jag jobbar ju så det kvittar lite om jag blir avskriven. Han bara "Ja du är ju typ alltid arbetslös men aldrig jobblös.". Det är sant! Men det vi till slut kom fram till var att jag ska göra en ny handlingsplan. Då måste jag dit igen. Inte bra, tar massa tid. Men det sista han sa var "Du kan springa här lite oftare, det är alltid så roligt att träffa dig! Du är så glad!". Tack! Det gjorde min dag.
* 15.30 var jag ute på stan och strosade runt. Var och doftade på massa parfymer och hudlotioner på Åhlens. Älskar dofter, speciellt Kings and Qweens. Men jag har köpstopp på onödiga grejer så jag kom helt tomhänt därifrån.
* Vid halv fem träffade jag tjejen jag är kontaktperson till och käkade middag och pratade massor. Sen åkte vi och handlade lite innan jag skjutsade hem henne.
* Vid 19 satte jag mig i soffan hemma, åt lite choklad och svarade på lite LCHF mail, vilket är underbart! 
* Nu ska jag bara slappa och vara uppe halva natten och läsa Änglamakerskan.


Hittade ett recept häromdagen.. visst ser det sjukt gott ut? Måste göra detta någon dag i veckan. Vill ni ha receptet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fungerar de där med att vara kontaktperson... låter roligt o givande! Är det bestämda dagar o tider eller är det ett antal tim per vecka?



Måste bara säga att jag är sjukt imponerad att du gått ner så mycket!! Jag skulle själv behöva gå ner 20kg men de känns som ett omöjligt mål.



Läser din blogg varje dag, flera ggr per dag =)

2012-01-16 @ 21:05:08
Postat av: JJonsson

Fairing Sloow innehåller 1,5-2gr kolhydrater/100gr. En fluff gör man på 30gr pulver.



Jag brukar göra chokladfluff på frysta jordgubbar (4-5st) men det går utmärkt att göra på isbitar som jag brukar göra päronfluff på.



Ja visst Hanna! Ska se till att du får provsmaka båda favoriterna!!!

2012-01-16 @ 22:15:40
URL: http://jjonsson.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0