Ett telefonsamtal

Jag håller på att pyssla här hemma eftersom vi ska ha middag ikväll. Det ringer någon från privat nummer. Jag brukar tänka att jag inte ska svara men sen tänker jag "men tänk om det hänt någonting". Så jag svarar. "Hallå". Den i andra luren är jättetrevlig och säger att han har ringt fel. Okej, bättre lycka nästa gång säger jag. Då frågar han vad jag heter, "Hanna". Vart i landet har jag hamnat då? "Bollnäs". "Jaha vad har ni för väder?" "Öhh kallt, typ 6-7 minus grader". "Har ni mycket snö?" "Nej den har försvunnit". Då säger han "Men tänk vad roligt det kan vara med lite misstag". "Jaha". "Ja annars skulle jag aldrig ha hamnat hos dig, beskriv dig själv!". "Men va?, Öhh nä det vet jag inte....". "Vad jobbar du med?". "Personlig assistent" säger jag och blir sedan tyst. "Ja du låter så otroligt trevlig, är du gift?" "Nej" "Sambo?" "Nej" "Barn?" "Öhh nej, du jag vet inte..." "Är du singel som mig då?" "Nja halvt" svarar jag. "Men det är ju perfekt!!, du som är så trevlig!".

"Du jag har inte riktigt tid med det här jag håller på att laga middag och dom kommer snart de som ska äta" säger jag. "Men ska jag ringa dig senare då så kan vi fortsätta prata?, nu när jag ändå har numret?". "....nja.. alltså.. jag tror inte jag har tid då heller". "Men när är du själv igen då?". "Aldrig, eller jag menar typ imorgon.. jag måste verkligen lägga på nu..". 

Äre någon som skämtar med mig eller?!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men hua, läskigt!

Min jobbarkompis som konstigt nog också heter Hanna fick exakt samma samtal idag...

2012-01-06 @ 18:08:18
Postat av: Marie

Min kusin har också råkat ut för liknande samtal. Bara å lägga på..

2012-01-06 @ 21:40:48
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: emma

ett exakt likadant samtal fick Hanna idag också när hon va här. haha hon la bara på efter ett litet tag :)

2012-01-06 @ 22:31:28
URL: http://emmahedstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0