Mat handling

Jag fick en fråga från någon utav er om vad jag handlar. Det är skitsvårt eftersom det är olika från gång till gång. Men en genomhandling av det grundläggande kan se ut såhär..

2 påsar 32% riven ost
600 gram fläsk svenskt (halva priset)
Pinjenötter
450 gram fryst blomkål ekologiskt
Fryst sparris
450 gram fryst hackad spenat ekologiskt
2 paket salladsost med kryddor
1 creme fraiche ekologiskt
250 gram champinjoner ekologiska
Persilja fryst
Basilika fryst
Provensalska örter fryst
2 Avokado ekologiska
Rysk yoghurt
Kräftstjärtar
4 laxfileér ekologiska
12 ekologiska ägg
3 bubbelvatten
Baconost
2 Tacosås
Nötter naturella
Jordgubbar

Jag har blitt hyffsat duktig på att handla ekologiskt.
Det ända som är jobbigt att välja ekologiskt är lax. Jag äter rätt ofta lax och den ekologiska är typ dubbelt så dyr. Men säkert bättre för min kropp också så det är därför jag väljer den, när det finns. Det ovan, gurka, smör och köttfärs är det jag alltid har hemma!

Kan ni gissa vad det kostade? 500 kronor. Mat är det jag verkligen lägger pengar på. Jag vill äta bra mat och jag tycker inte att 500 kronor är farligt alls för allt på bilden. Jag köper ju mycket smågrejer också som är dyra, typ jordgubbar lyxade jag med idag. Pinjenötter, avokado och kräftstjärtar är en hundring bara det. Så ekologiskt är inte för dyrt tycker jag. Jag är inte hyper mycket för ekologiskt egentligen utan har bara kommit fram till att jag tar det alternativet när det finns. Men som ni ser äter jag massa saker som inte är ekologiska.

Handlar ni ekologiskt?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Va?! 500 kr! Vart handlar du kvinna? Du måste komma hit och lära mig ekonomisk matshopping. Jag handlar för det dubbla minst en gång i veckan.

2012-01-26 @ 06:17:13
Postat av: sanna

gu vad bra att du peppar för ekologiskt, du gläder mig MYCKET!=)

2012-01-26 @ 22:17:29
Postat av: Marlene

Jag kör ekologiskt, köper lantägg av en vän som har höns på gården, sen köper jag mjölk av bonden som jag hyr hus av. Sen har vi även funderingar på att köpa en gris.... så vet man att grisen har haft det bra :)

2012-01-30 @ 12:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0