Maten, diet, vikt

Maten går åt helvete till slut när jag mår dåligt. Först äter jag ingenting, sen äter jag fel, jag äter mycket, jag äter utan att tänka. Som ni fattar så är jag totalt urspårad med allt vad mat och diet heter. Jag äter det som finns just då. Jag har ett matproblem. Ett stort fett problem. Jag tänker hela tiden, "Jag tar tag i det imorgon". Men jag tänker likadant då. Det blir aldrig bra. Jag känner att det är hopplöst att ordna upp något innan allting har lugnat ner sig igen. 

Jag vill dock säga att jag allt som oftast äter LCHF mat, om jag äter mat. Typ som i fredags åt jag jordgubbar, grädde, en MJUKMACKA med ett kokt ägg på till frukost. Sen lökringar(massa mjöl) med dipp till lunch. Sen en yoghurtglass, 20/100. Sen tacofärs, ost, gurka, gräddfil, cremefraiche till middag. + nötter. Alltså jag äter fel, alldeles för mycket och mår skit.

Tror att jag har gått UPP typ 5 kilo. Jag har inte vägt mig men jag känner mig tjock, klumpig och fläbbig. Men jag kan få upp foten på rumpan så jag är iaf inte lika tjock som jag var från början. 
 
 
Nu har jag erkänt mitt nederlag mitti det, brukar ju göra det efteråt. Känner att jag mår bäst av att vara ärlig och det är det som är prio ett nu. Att må bra. Finna balans. Sluta stressa. Sluta ha så många måsten. Leva. Äta sunt. Många nattpromenader. Vara i stallet.

Hur gör ni för att hitta balans i livet?! Äter ni efter humör eller mående som mig eller har ni alltid kontroll?

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är bara att kämpa och ta nya tag. Alla har dippar ibland! Du får ha ridningen som en belöning :)

2012-07-15 @ 14:32:51
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag har också haft jättesvårt, jag fullkomligt ÄLSKAR mat! Men det är bara att kämpa på! Något som jag verkligen tyckte fungerade är att föra en mat- och träningsdagbok. Man får mycket större koll och man vill ju verkligen inte skriva upp att man har ätit något onyttigt, så då tackar man nej oftare. Funkar i alla fall för mig :) Lycka till!

Svar: Tack! Jag har provat det men jag gillade liksom det enkla med LCHF inget förbud tänk. Jag tränar ju ingenting så det blir ju helt tomt:).. Jag älskar godsaker!
Hanna

2012-07-18 @ 17:52:20
URL: http://dressagebylisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0