En skön onsdagsmorgon

Det var en lycklig Hanna som masade sig upp ur sängen imorse. Planen var stallet, det finns knappast något annat som skulle få mig upp ur sängen klockan 7 en ledig dag. Jag lånade syrrans bil och åkte mot stallet. Det var uppehåll, kräksnöade, regnade, småsnöade längs vägen. När jag kom fram så singlade det ner några små små flingor. Jag gick in och gjorde iordning hästen. När vi kom ut kräksnöade det. Jag tänkte att vi provar så får vi se hur det går.
 
Visa var jätte allert och hade en bra fart i skritten idag. Det är så himla mysigt att rida runt på henne. Vi red till verkstaden, förbi årtalshuset ut till vägen och ut till infartsvägen. Travade i bra fart några sträckor, vågar ju fortfarande inte galoppera, men snart så ska jag komma över den "gränsen" också. Snön vräkte som sagt ner och vi fick efter en stund styltor och bestämde då för att skritta hemåt och ge upp. Vi var ute i ca 20 minuter.
 

 
När jag skulle åka ifrån stallet så körde jag fast i leran på gårdsplanen. Det gick inte att komma varken framåt eller bakåt. Jag hämtade hö och la under däcken haha.. så jag kom runt lite men det var helt omöjligt att komma därifrån. Så jag fick flytta 20 stycker träpallar så jag kunde åka på gräset mellan staketet och hövagnen. Skitbråttom hade jag också eftersom jag skulle vara på möte klockan 10. Hann inte, men kom bara några minuter sent med andan i halsen. Bilen fick en lerinpackning långt upp på huven haha.. Men jag är glad att jag kom därifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0