Pyttiform

Ibland hittar man sig en ny favorit och det gjorde jag igårkväll. Jag äter ju ur frysen och det gjorde jag även då fast jag lagade en rätt istället för att att en färdiglagad.
 
Jag tog:
2 lax fileér (ekologiska)
5 broccolibuketter (ekologisk)
15 blomkålspluttar (ekologisk)
1 spenatklump
1/2 squash
7 svampar (ekologiska)
1 tomat (ekologisk)
1 stor bit fetaost (250 gram?!)
1 stor vitlöksklyfta
olivolja
Salt & peppar

La allting i en stor skål och rev över vitlöken och pepprade och saltade och ringlade över olivolja. Sen lät jag den stå i kylen och dra i sig och för att allt skulle tina. 3 timmar senare tog jag ut skålen ur kylen och hällde i en ungsform. In i ugnen i 40 minuter 200 grader!
 
Serverades med en klick bea, så sjukt gott!!
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Det där såg riktigt smarrigt ut, måste jag testa..dock utan lax som jag inte tål.

Svar: Ojdå ja ta kycklingfilé eller kör vegetariskt då:)
Hanna

2013-03-22 @ 18:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0