Jag tappade det

Jag har tappat motivationen lite. Jag vill förklara lite närmare nu när jag är vid mina sinnesfullabruk. När jag skriver att jag avvikit och ätit fel kan det antingen vara att jag ätit något utanför lchf kost(typ ett äpple eller glass) eller att jag inte ätit någonting alls eller att jag ätit för lite. Jag tror på lchf och jag tycker verkligen det är en hur bra metod som helst att må bra och gå ner i vikt. Jag tappar aldrig tron på lchf utan det jag tappar är intresset eller motivationen till är att vilja gå ner i vikt. Jag bryr mig inte och därför äter jag andra saker. Jag tröttnar alltså inte på själva lchfandet.
 
Tappar ni aldrig motivationen? Jag blir så trött på att typ hela mitt liv(blogg iaf) handlar om viktnedgång. Jag vill ibland bara vara en vanlig människa som inte tänker på vad den äter och hur. Jag har gjort det så länge nu och när jag mår lite sämre i livet så vill jag bara freaka ur och skita i allt.
 
Jag vet inte om ni förstår skillnaden men jag inser när jag ser inläggen i min blogg att det ser ut som att jag äter lchf i perioder och sen ballar ur och sen återgår till lchf och sen ballar ur och sen återgår. Och så är det faktiskt inte. Jag äter alltid lchf mat. Det är inte så att jag när jag skriver att jag ballat ur äter "vanlig" kost i tre veckor utan det kan vara att jag valt att äta godis en dag eller glass en dag eller ett äpple en dag eller en klick pepparkaksdeg eller druckit vin. Och så kommer det att vara framöver. Jag kan ju kalla det min egen diet då eftersom jag ska leva såhär resten av mitt liv är det tänkt. Jag tycker bara det är lättare att säga att jag äter lchf kost eftersom jag gör det typ 99% av allt jag äter. Så ni som nu trodde att jag skulle sluta äta lchf kost kan vara lugna, jag kommer att kämpa på men lite mer i det tysta än vanligt kanske. Vi får se hur motivationen och intresset för att hela tiden tänka på maten och vikten blir. Ska försöka ha fokus på andra saker ett tag och bara hoppas att kilona rinner av mig som ett resultat av kost och träning.
 
Jag vet också att det är asdåligt att äta lchf och sen äta andra saker. Men det är min last i livet då att göra det en eller två gånger i månaden. Jag är inte mer än människa och det är de prioriteringar jag har valt i mitt liv. Jag har aldrig varit en prickfri människa och kommer aldrig att bli. Vill inte heller.
 
Tack för att ni följer min resa och peppar. Det är så himla sjukt att det sitter så många människor där ute i det okända och läser om mig och mina fajter med vikten och livet i allmänhet. 

Kommentarer
Postat av: Nina

Din diet funkar ju alldeles ypperligt, det har du ju bevisat :)
OCH jag förstår precist hur du tänker..antar att det är kommentaren härom dagen som satt griller i huvudet på dig, eller?
Nåja, du ska inte känna att du ska blogga om din viktnedgång för NÅGON ANNAN utan bara för DIN EGEN skull..

Svar: Ja kommentaren härom dagen har fått mig att fundera på hur jag uttrycker mig i bloggen. Och hur jag tänker och känner kring allting så det är jättebra. Skönt att reda ut och komma fram till hur jag känner, vill och fungerar liksom.
Jag bloggar ju alltid för mig men vill alltid känna att jag är helt ärlig på bloggen och inte ha någon bättre fasad av mig själv. Utan att man ska få se alla med och mot gångar och jag tror jag är duktigare att flascha med motgångarna och trycka på det haha.. Kritiskt. Tack för ditt stöd!
Hanna

2013-05-08 @ 00:01:13
Postat av: sanna

Så nära målet som du är nu har du inte varit tidigare så nu är det bara o köra Hanna!:) Pepp pepp dubbel pepp o lite step!:)

Svar: I know det är väl det som stör mitt fokus :P
Hanna

2013-05-08 @ 09:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0