Hästdag

Idag blire hästdag delux. Winston ska skos och jag är lite nervös för det. Vill att allting ska bli så bra som det bara går och att allting fungerar som det ska. Så det känns som att en stor lättnad kommer att översvämma mig ikväll. Igår var vi ute på en promenad, bara han och jag. Vi träffade på två gubbar som pratade om hur fin Winston är!! Det gör mig så glad i hjärtat, jag tror inte Winston inser hur uppskattad han är. Han är så himla härlig. Vi busade runt och sprang och tvärnitade och svängde och kollade att han var uppmärksam. Han sullade sig en gång(stannade inte bakom mig utan tog nått steg framför på grund av att han kikade på något ute i mörkret) och jag sullade mig nog fler gånger så han får såklart mer än godkänt. Det är verkligen så roligt att se hur roligt han tycker det är att göra rätt. Men han tjurar gärna lite först och visar att om han hade fått välja HELT själv så hade han inte travat eller ökat farten precis när jag vill. Men när han väl gör det så blir han lycklig igen och kutar på som attans. Roliga knasiga häst.
Vi ska även provköra lite med transporten och göra den klar för vintern. Sen blir det la massa pyssel i stallet och med våra fina hästar. Tänk att det här är mitt liv. Jag är galet glad för det.

Kommentarer
Postat av: Lina

och en hästdag blev det!

Svar: Verkligen :)
Hanna

2013-11-20 @ 21:29:50
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0