Måndag igen

Veckorna går och arbetslösheten består. Jag börjar bli väldigt trött på att söka jobb nu. Jag har hört av mig till så många företag, gjort så många intresseanmälningar och sökt så många jobb. Jag känner mig totalt tom. Jag har ansträngt mig och gjort om min cv utefter varje jobb sök. Idag skickade jag en "passar alla" cv och det känns nästan pinsamt men ändå lite skit samma för de lär ju knappt läsa den anyway. Det är en jävlig jobbsökar värld här ute. Företagen är döless på ansökningar och vi som söker är döless på företag som inte ser vår potential.
 
Just nu har jag ju fullt upp ändå utan ett jobb och jag får umgås med Baltazar varje minut varje dag. Men det är himla givande att ha ett jobb och lite uppskattning för det man gör. Känner att jag behöver det nu innan jag ballar ur. Jag vet att jag tjatar om detta här på bloggen men jag känner att jag vet inte hur jag ska lyckas få ett jobb faktiskt. Det känns ganska omöjligt. Finns inga jobb jag vill ha ute heller och att söka jobb som jag ändå inte vill ha är inte speciellt inspirerande.
This is the real me, hire me please!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken underbar bild! Det strålar om er båda två :)

Svar: :)
Hanna

2013-10-21 @ 22:39:35
URL: http://olinao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0