Häst måndag

Veckan började på bästa sätt, en heldag i stallet. Först åkte vi till Josse och jag red i paddocken. Lina, Sune och Baltazar var med. Det var lika roligt som gången innan fast vi hade kanske lite mer fart igår. Han kändes piggare och så provade jag en annan av hans tre sadlar. En vanlig allround sadel. Den gjorde så att jag kom åt lite bättre med skänklar och det var mycket lättare att rida lätt.

Katten som är med oss..


Trött Hanna..

Vi ska öva på det här att gå i form..

Dagen fortsatte till Dansa och Lillstallet. Lina hoppade upp på gården, red till ängen, på ängen och hem från ängen. Helt sjukt enkelt såg det ut. Dansa skrittades, travades och gallopperades. Det såg helt underbart härligt ut! Hon var lite seg men det tycker ju jag är lite skönt motför om hon skulle tokrejsa. Men vi ska väl öva på det framöver. Jag hade med mig Noa som häst sällskap men Dansa bryr sig ju inte ett skvatt om vad vi gör. En gång tvärnita Noa genom att ta en tugga härligt gräs, då gick Dansa rakt in i hennes rumpa.

Trafikträning får man också på ängen..


Vackra flickor!

Våra hundar ville mest bara åka hem..

Vi åkte vidare mot Storstallet där vi skulle ta en tur med Bronzac och Silver. Mockade, fixade all mat och gjorde iordning hästarna ovanligt snabbt. Som jag hade längtat till att kunna följa med ut på en riktig tur med Lina och Bronzac. Det var så himla roligt att köra igen. Dock fungerade inte Silver som en travhäst utan som en ridhäst med vagn. Så om jag manade på honom så började han galloppera när han tyckte att det var jobbigt att trava fort. Så det gick inte speciellt snabbt tyckte jag men Lina och Bronzac hade svårt att hänga med ibland. Det var riktigt riktigt skoj och jag funderar starkt på att köra Josse någon dag snart. Kan tänka mig att han gillar att gasa på lite.
Fina rumpor i dagens sista strålar..
 
Ni kan ju tänka er min lycka efter den här dagen. Min energi och mitt mående är väldigt bra just nu trots att det skulle kunna vara super stressat och ganska hemskt. Men hästar alltså det måste vara det bästa som finns mot allt! Kvällen spenderades på möte. Ett viktigt men ganska roligt möte ändå. Ska fundera på om jag kan inkludera er i detta på något vis framöver. 

Kommentarer
Postat av: MalinKalin

Härligt att börja veckan i stallet :)

Svar: Helt underbart!
Hanna

2013-09-03 @ 20:51:59
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0