Shit vad jag är lycklig

Jag har blitt kär i en häst. Sjukt men sant, jag har som fjärilar i magen för att jag är så glad. Ikväll tog vi vår första ridtur. I ett total mörker strosade vi runt. Han var pigg och nyfiken vilket jag i framtiden kommer att gilla. Idag var det lite läskigt men ändå helt underbart. När Lina gick in med Dansa så började han backa för att han inte ville gå bort från stallet. Jag kan förstå det men det funkar inte att backa sig ur saker så jag fick till slut fram honom och gick några varv för att avsluta med en bra känsla. Jag ska berätta lite mer om hur jag har tänkt planera allting och så en annan dag. Jag kommer berätta om varje litet steg vi tar både framåt och bakåt framöver så ni får ha lite tålamod med mig.
 
Det känns som att vi gillar varandra i alla fall. Han kikar efter mig i stallet när jag går iväg och myser gärna ner sig i min famn så fort han kan. Jag har liksom fått min egen variant av Dansa. 










 

Kommentarer
Postat av: Bitta

Jag blir glad i hjärtat när jag läser om dig och Winston:) Hoppas allt går bra för er och att ni ha får det riktigt kul och mysigt! :)

2013-09-28 @ 07:13:09
Postat av: Anna Andersson

Men vilken härlig färg din häst har, och vilken härlig känsla att ha en alldeles egen :)

2013-09-28 @ 07:43:14
Postat av: MalinKalin

Men shit vad kul! :D Jag vill veta alla detaljer :) Vilken ras, ålder m.m?

Svar: 13 år, en mix av Tinker och Shire :) En drömhäst med temperament :).
Hanna

2013-09-28 @ 20:32:36
URL: http://malinkalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0