1 april

Jag fattar inte vart tiden tar vägen. När ska jag hinna allting jag vill? Vad vill jag? Jag mår himla bra i nuet men det finns hela tiden en oviss framtid och det skulle jag vilja slippa.
 
Idag har jag vart i stallet och ridturen skrev jag ju om tidigare. Tänk vilken lyx jag har som får rida och pyssla med hästar mest hela tiden. Tanken slog mig idag "Tänk om jag snart inte har det här". Det kan bli så. Vad ska jag göra då hela dagarna, kvällarna, helgerna?! Jag vet inte.
 
Sedan jag kom hem har jag diskat, städat, bokat tvättid, målat naglarna, duschat, gått med hundarna, bytt sängkläder, tänt massa ljus och umgåtts med Lina en stund. Alldeles nyss satte jag mig i soffan och skulle få belöningen att titta på ett avsnitt "Tjockare än vatten" men jag orkar verkligen inte. Är inte trött men ändå ganska trött. Ska nog lägga mig på spikmattan och fundera på livet en kvart innan jag ska försöka sova. Imorgon är det jobb och sen skoning av häst på schemat. 
Sune hängde med oss idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0