Lördag

Har mest tagit det lugnt idag. Pysslat om mitt hem lite och lagat lite mat till middagen ikväll. Var till stallet och tänkte rida en sväng men Winston var långt bort och de hackade halm i ladan så hästarna var lite på spänn och jag tycker inte det är värt att gå ut i hagen ensam då. Sen har jag ont i axlar och armar sedan igår när vi var ute så jag tror att det var bra med en vilodag. Så jag började mocka och eftersom handen var någonlunda bra idag så mockade och fixade jag hela stallet, skönt! Så mysigt att vara där och pyssla. Lite tråkigt att vi inte kom ut på någon ridtur dock, hade faktiskt sett fram emot det idag!




 
Ikväll hade jag bjudit in till Julknytis och det var riktigt mysigt och jag känner mig lite juligare än tidigare. Det är himla gott med julmat och roligt med sällskap! Vi spelade spel och hade det gott. Jag har mixtrat fram en Janssons på Rättika istället för potatis. Helt okej måste jag säga. 
 
Jag hade även gjort en saffransglass till dom som var uppskattad.
Receptet är:
3 äggulor
3 msk strösocker (om du äter LCHF kan du ta Sukrin)
4 dl grädde
1 påse Saffran (0.5g)
Värm grädden med saffran så att saffranet blommar ut, ställ sedan kallt. När grädden är kall vispar du äggulor och socker vitt, sedan grädden löst i en egen bunke. Blanda ihop och häll i en form. In i frysen 5-6 timmar. Serverade med varma hallon, lägg hallon i en kastrull och mosa lite eller mycket, klart.
 
Nu ska jag strax hoppa i säng så att jag är piggelin när vi ska rida imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0