Klarrt

Alla jobb jag hade på min lista för dagen är sökta. Jag har en ny plan för att skaffa mig ett jobb. Jag letar upp jobb jag vill söka eller företag jag vill jobba för och sen ger jag varje ansökning sin egen tid och touch. Jag skippar numera mina fina prydliga och sjukt bra personliga brev och CV´s. Istället skriver jag väldigt personligt och rakt på om hur bra jag är och vad de skulle få ut av att anställa mig. Jag är så jävla missnöjd med att inte någon anställt mig ännu för jag är bättre än det här arbetslösa livet.
 
Mitt jobb där jag slutade på grund av allt skit som hände har tagit hårt på mitt psyke. Jag har trots att jag inte borde känt mig lite så värdelös som dom fick mig att känna. De ändrade sig ju efteråt och tog tillbaka allt skit de slängt på mig. Men det går inte att ta bort, man säger inte elaka saker som man inte upplever är sanna, så är det bara. Jag är väldigt ledsen på hur allting blev men jag är samtidigt väldigt glad att jag gick därifrån och inte stannade kvar och kämpade för att bevisa deras fel. Jag tror att de inser sina misstag idag och jag hoppas att det gör ont i hjärtat på dom. För ja jag gick in med hela min själ och hjärta i det jobbet och det var ju därför det drog ner mig så totalt att jag behövde välja bort det. Jag kommer inte att göra det igen. Jag kommer att göra alla framtida jobb ypperligt bra och ge mitt allra bästa men jag kommer aldrig att ge så mycket av mig själv.
 
 
Denna tavla pryder numera min vägg och jag tycker att den är riktigt klok. Ibland är det inte rättvist att bli nerknuffad. Men huvudsaken är att du kommer upp igen, man gör det, nästan alltid. Just med jobbsituationen har det tagit mig längre tid än vad jag trodde. Jag har såklart sökt jobb men jag har inte ofta trott att de skulle välja mig. Just på grund av de där tankarna där i bakhuvudet som jag ändå har kvar. Nu äntligen känner jag att jag är värd och förtjänar ett tokbra jobb där jag får utvecklas och ge massa bra saker tillbaka. Det är svårt att få ett jobb. Men någon gång ska jag väl lyckas. Puss och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0