Sambal oelek

Jag åkte till mamma och pappa igår ikväll för lite mys med kattungarna. Jag erbjöd mig att laga middag, jag borde laga middag en gång i veckan åt dom egentligen så mycket som dom hjälper mig. Mamma har vart här och lagt upp gardiner och strykit häromkvällen och det blev så fint! Om hon inte hade gjort det så hade dom hängt lite för långa och skrynkliga nu. Sen har hon hjälpt mig med en grej som jag älskar hur den blev, ska nog ge bort den så kan inte skriva vad det är. Jo nu till maten. Det är världens enklaste och så gott.
 
Tunna koteletter 2 förpackningar (är det kanske 1200 g?!)
1 liter grädde
1/2 msk sambal
salt
 
Lägg köttet utspritt i en ugnsfastform.
Salta´.
Blanda grädde och sambal i en skål och rör runt och häll sedan över köttet.
Grädda 60 minuter i 200 grader.
 
Jag serverade med smörstekt vitkål. Mamma och pappa åt med potatis. Man väljer själv som vanligt. Riktigt gott!
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0