Glad i hjärtat tur!

Har inte ridit på hacket på länge på grund av att jag ansett att W har vart för pigg. Hack är starkt men W har mycket mindre respekt för det än för träns med bett. Det är så oavsätt om det är min känsla eller om det verkligen är så så känns det som att han kan bralla runt mer på hacket om han vill. Känner inte att det är något problem men jag väljer mina tillfällen att rida på det likasom att jag väljer mina tillfällen till det svarta respektive det bruna tränset(olika bett på dom). Jag vill ju helst rida i repgrimman haha..
 
W blir så himla glad på hacket och traskar på som aldrig förr. Vi red till E och började trava direkt efter tåget. Mina ben har blitt lite fit tror jag för jag kan utan problem rida lätt till bron och nästa tågräls nu för tiden. Kul att W orkar också. Han känns lite knackig i frambenen men vi ska sko på torsdag så jag hoppas han blir bättre då. Provade att rida mer med kroppstyngden i halter och det gick riktigt bra. Sen trav direkt från halt och det är han riktigt duktig på nu. Han gick rakt över nya tågrälsen och det känns jävligt skönt med tanke på hur ofta vi kommer att få rida över den i vinter. Han gjorde allt jag bad om och var överlycklig samtidigt vilket är det optimala för en bra känsla! På hemvägen blev han lite sprallig och så kom tåget på nya rälsen så då passade han på att galoppa iväg några steg innan han insåg att det nog inte var så farligt. Sen travade vi i en fin och jämn takt från bron till asfalten trots att han flera gånger ville gasa på och ta galopp. Tänk att han vill springa fortare och längre än han får. Vi var väldigt nöjda och glada när vi kom tillbaka till stallet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0