Måndagen stall

I måndags hade jag heldag med E och vi pysslade i stallet mest hela dagen. När vi kom dit tog vi ut Winston och Lukas på en tömkörningstur. Jag ska ju försöka bli lite bättre på att ta mig för att tömköra. Jag tycker inte att det är speciellt skoj förrän efter jag har gjort det för då tycker jag att det var roligt. Winston funkar så otroligt bra att tömköra nu när han fattat hela grejen.
 
Efter det byggde vi ny hage till Lukas och Winston. När vi tog in Ratata för att rida en sväng märkte vi att en sko satt riktigt lös. Så istället för en ridtur utan hästkunnigt sällskap så blev det till att dra av en sko och ringa in en hovslagare. Så himla tråkigt och jag hatar verkligen hästskor och hovar. Men med Annikas hjälp fick vi till slut av skon och Ratata fick massa ompyssling och sen återvända till hagen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0