Shit vilken slapp söndag

Jag hade som plan att inte ha någon plan i helgen. Det gick strålande och jag känner mig laddad för en ny vecka. Förhoppningsvis innebär denna vecka en jobbintervju. Hur kul vore det inte att byta bransch helt? Ja jag får klura på det.
 
Idag vaknade jag sent, tog en promenad i det stormiga vädret som jag älskar och åt sen tacos till frukost. Efter det somnade vi igen. Stallet tänkte jag att skulle gå snabbt idag eftersom jag inte ville rida i blåsten. Men så kom jag dit och fastnade haha.. Så jag pysslade på i typ 4 timmar. Mockade, fixade höpåsar, drog lös allt hö som är kvar på balen så det blir lätt framöver, fyllde vatten, drog lös kornas hö, städade höskullen, gav havre, gav betfor, gav korna hö, sopade gången ut till hagen och det tog ett tag. Sen tog jag in hästarna. Tvättade Lukas svans och borstade honom supernoga, han uppskattade det och ställde sig med sitt huvud i mitt knä när jag satt på pallen i hans box. Sen satte jag mig i Winstons box. Han är världens bästa häst. Tänk att jag får ha honom alla dagar i veckan. Han ville ut, han fattade inte alls varför jag skulle sitta där på en pall och stirra på honom. Men idag stannade vi inne. Sen borstade jag Dansa och Noa innan jag åkte hemåt.
 
Skulle till Växbo med Baltazar men mamma och pappa kom och hämtade honom istället så då hann jag sätta upp julgardiner och stjärnor i fönstren! Nu ska jag byta mattor och städa också bara. De har sett en björn i Växbo idag igen. Fattar inte varför dom inte sover.
 
 

En mix av min dag! Som jag behöver blåsten denna vecka! Blåsa ut allt gammalt och ladda med nytt! 😍

Ett filmklipp publicerat av Hanna Jonsson (@hannakjonsson) Nov 27, 2016 kl. 11:01 PST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0