Avsockring

Jag kör en stenhård avsockring av mig nu. Det går svinlätt, underbart! Men grejen är den att för några dagar sedan låg jag på minus 32 kilo, jag fick lite panik men det var efter att jag hade ätit lite så det kan ju sett annorlunda ut på morgonen. På onsdagen åt jag socker. Från torsdag morgonen har jag ätit rätt. Igår morse låg på minus 34,6, Då hade jag varit på avsockring i EN dag. Imorse låg jag på minus 35,4 kilo TVÅ dagar. Imorgon hoppas jag på minst minus 36, då är jag back to där jag var. Sen kanske ytterligare något kilo till på torsdagen. Men det får vi se, 40 kilo känns inte överkommligt tyvärr.

För mig funkar det så att när jag äter socker och kolhydrater så sväller min kropp upp. Den samlar på sig massa massa vatten och blir fluffig. Känner mig som en uppsvälld svamp i magen, huden och så är jag lite seg i huvudet. Det är därför kilona kletar sig fast fort och droppar av fort när jag börjar vara duktig igen.

Ja men visst är det tråkigt med ett sånt här inlägg idag då de flesta tänker unna sig och gotta sig i iallafall en smarrig sockrig efterrätt. Men jag tycker att det känns helt rätt, mitt avslut för år 2011. Jag är tok motiverad att satsa helhjärtat på massa saker år 2012 och de sista 25?! kilona är en av sakerna.

Bild från juldagen, då var jag "hög" på socker!

Kommentarer
Postat av: Lilldjupa

gah, skulle också behöva en! Idag slet jag fram ett gammalt glasspaket och tryckte i mig! skäms

2011-12-31 @ 15:22:17
URL: http://malinspng.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hittade hit via Expressen och är nyfiken på LCHF. Precis börjat läsa din blogg och jag är tvungen att säga: Bra jobbat! :) Jag ska försöka följa dig i bloggen då den är inspirerande.

2012-02-19 @ 10:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0