En månad med Winston

Nu är min första månad med Winston slut. Känns som att han funnits längre i mitt liv. Vi har haft både framgångar och bakslag precis som man kan förutspå. Tänkte försöka skriva lite om hur tankarna går för till sist ska jag ju bestämma mig om jag ska behålla honom eller inte. Jag är i nuläget väldigt glad att han bor med mig och vi utvecklas hela tiden. Den största förändringen är att jag ens överväger att behålla en häst som är i mina ögon ganska bråkig. Kanske är det för att jag känner att jag har "klarat av" det han visat upp hittills.
 
Fördelar:
* Otroligt mysig, snäll och lugn i all hantering.
* Har en perfekt både samlad och ökad trav.
* Totalt orädd för trafik, bilar, lastbilar, mopeder, släpvagnar.
* Obrydd av underlag, asfalt, grus, gräs, skogen.
* Känns stark och stabil.
* Villig att jobba och göra rätt så länge som jag gör rätt.
* Sparkar inte, varken människor, hästar eller hundar.
 
Nackdelar:
* Jag saknar grundtryggheten och känslan av att jag kan lita på honom på grund av att vi inte känner varandra och på grund av att han gjort tok ibland.
* Bockningar och ivägdragningar.
* Seg i ridningen när han går först. Detta övar vi på och jag tror att det kommer gå bättre.
* Väldigt stark och lite klurig att få att stanna fort. Detta är en jobbig punkt för min handled.
* Dåliga hovar.

Kommentarer
Postat av: Anna Andersson

Hej men du måste väl välja att behålla denna goding, inte lätt att finna nån bättre, lycka till med ditt beslut!

2013-11-01 @ 19:50:01
Postat av: Lina

Två punkter mer på det positiva! :)

Svar: Haha jaså.. Idag får han bara positiva punkter!!
Hanna

2013-11-02 @ 10:45:13
URL: http://olinao.blogg.se
Postat av: Em

Positiva egenskaper vinner över nackdelarna ;) Han verkar vara en go häst! Lycka till med ditt beslut

2013-11-03 @ 16:32:00
URL: http://soderomsjons.blogg.viivilla.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

Emailadress

URL/Bloggadress:

Spell it out

Trackback
RSS 2.0